منتدى علوم المنصورة

شاطر
استعرض الموضوع السابقاذهب الى الأسفلاستعرض الموضوع التالي
avatar
kamar_ellel
عالم مشرفنا

عالم مشرفنا
عدد المساهمات : 1009
العمر : 30
العمل/الترفيه : دراسات عليا أحصاء وعلوم الحاسب
المزاج : الحمد لله ماشى الحال
الألتزام بقوانين المنتدى :

SAS System

في الإثنين مارس 09, 2009 3:05 pm
SAS (pronounced "sass", originally Statistical Analysis System) is an integrated system of software products provided by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] that enables the programmer to perform:

In addition, SAS has many business solutions that enable large scale software solutions for areas such as [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and more.

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Description of SAS
SAS is driven by SAS [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] that define a sequence of operations to be performed on data stored as [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Although non-programmer [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] to SAS exist (such as the SAS Enterprise Guide), most of the time these [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] are just a front-end to automate or facilitate generation of SAS programs. SAS components expose their functionalities via [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], in the form of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].
A SAS program is composed of three major parts, the DATA step, procedure steps (effectively, everything that is not enclosed in a DATA step), and a macro language. SAS Library Engines and Remote Library Services allow access to data stored in external data structures and on remote computer platforms.
The DATA step section of a SAS program, like other [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] such as [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] or [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], assumes a default [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and automates the process of identifying files to the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], opening the input file, reading the next record, opening the output file, writing the next record, and closing the files. This allows the user/programmer to concentrate on the details of working with the data within each record, in effect working almost entirely within an implicit [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] that runs for each record.
All other tasks are accomplished by procedures that operate on the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (SAS' terminology for "table") as a whole. Typical tasks include printing or performing [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and may just require the user/programmer to identify the data set. Procedures are not restricted to only one behavior and thus allow extensive customization, controlled by mini-languages defined within the procedures. SAS also has an extensive [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] procedure, allowing SQL programmers to use the system with little additional knowledge.
There are [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] programming extensions, that allow for rationalization of repetitive sections of the program. Proper [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] constructs can be simulated by use of the "open code" macros or the SAS/IML component.
Macro code in a SAS program, if any, undergoes [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. At [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], DATA steps are compiled and procedures are interpreted and run in the sequence they appear in the SAS program. A SAS program requires the SAS software to run.
Compared to [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], this structure allows the user/programmer to be less familiar with the technical details of the data and how it is stored, and relatively more familiar with the information contained in the data. This blurs the line between user and programmer, appealing to individuals who fall more into the 'business' or 'research' area and less in the '[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]' area, since SAS does not enforce (although SAS recommends) a structured, centralized approach to data and infrastructure management.
SAS runs on [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] machines, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]; and code is almost transparently moved between these environments. Older versions have supported [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Early history of SAS


SAS was conceived by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] in 1966.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] As a [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] graduate student from 1962 to 1964, Barr had created an [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] modeling language inspired by the notation of statistician [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], followed by a [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] program that generated machine code for performing algebraic transformations of the raw data. Drawing on those programs and his experience with structured data files,[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] he created SAS, placing statistical procedures into a formatted file framework. From 1966 to 1968, Barr developed the fundamental structure and language of SAS.
In January 1968, Barr and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] collaborated, integrating new multiple regression and analysis of variance routines developed by Goodnight into Barr's framework.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Goodnight's routines made the handling of basic statistical analysis more robust, and his later implementation ([ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]) of the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] greatly increased the analytical power of the system. By 1971, SAS was gaining popularity within the academic community. And by 1972, industry was making use of SAS. One strength of the system was analyzing experiments with missing data, which was useful to the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] industries, among others.
In 1973, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] joined the project, making extensive programming contributions in econometrics, time series, and matrix algebra. Other participants in the early years included Caroll G. Perkins, Jolayne W. Service, and Jane T. Helwig. Perkins made programming contributions. Service and Helwig created the early documentation.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
In 1976, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] was incorporated by Barr, Goodnight, Sall, and Helwig.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Components


This list is [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]; you can help by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].
SAS consists of a number of components, which organizations separately license and install as required.


SAS Add-In for Microsoft Office

A component of the SAS Enterprise Business Intelligence Server, is designed to provide access to data, analysis, reporting and analytics for non-technical workers (such as business analysts, power users, domain experts and decision makers) via menus and toolbars integrated into Office applications.


[center]
[/center]
avatar
kamar_ellel
عالم مشرفنا

عالم مشرفنا
عدد المساهمات : 1009
العمر : 30
العمل/الترفيه : دراسات عليا أحصاء وعلوم الحاسب
المزاج : الحمد لله ماشى الحال
الألتزام بقوانين المنتدى :

رد: SAS System

في الإثنين مارس 09, 2009 3:05 pm
Base SAS

The core of SAS is the so-called Base SAS Software, which is used to manage data. SAS procedures software analyzes and reports the data. The
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] procedure allows SQL programming in lieu of data step and procedure programming. Library Engines allow transparent access to common data structures such as Oracle, as well as pass-through of SQL to be executed by such data structures. The Macro facility is a tool for extending and customizing SAS software programs and reducing overall program verbosity. The DATA step debugger is a programming tool that helps find logic problems in DATA step programs. The Output Delivery System (ODS) is an extendable system that delivers output in a variety of formats, such as SAS data sets, listing files, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], or [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. The SAS windowing environment is an interactive, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] used to run and test SAS programs.


BI Dashboard

A plugin for Information Delivery Portal. It allows the user to create various graphics that represent a broad range of data. This allows a quick glance to provide a lot of information, without having to look at all the underlying data.


Data Integration Studio

Provides [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] services


SAS Enterprise Business Intelligence Server

Includes both a suite of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (BI) tools and a platform to provide uniform access to data. The goal of this product is to compete with [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]' offerings.


Enterprise Computing Offer (ECO)

Not to be confused with Enterprise Guide or Enterprise Miner, ECO is a product bundle.


Enterprise Guide

SAS Enterprise Guide is a Microsoft Windows client application that provides a guided mechanism to use SAS and publish dynamic results throughout an organization in a uniform way. It is marketed as the default interface to SAS for business analysts, statisticians, and programmers.


Enterprise Miner

A [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] tool.


Information Delivery Portal

Allows a user to setup a personalized homepage where they can view automatically generated reports, dashboards, and other SAS data structures.


Information Map Studio

A client application that helps with building information maps.


OLAP Cube Studio

A client application that helps with building OLAP Cubes.


SAS Web OLAP Viewer for Java

Web based application for viewing OLAP cubes and data explorations.


SAS Web OLAP Viewer for.NET


SAS/ACCESS

Provides the ability for SAS to transparently share data with non-native datasources.


SAS/ACCESS for PC Files

Allows SAS to transparently share data with [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] applications including [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].


SAS/AF

Applications facility, a set of application development tools to create customized desktop GUI applications; a robust library of drag-n-drop widgets are available; widets and models are fully object oriented; SCL programs can be attacted as needed.


SAS/SCL

SAS Component Language, allows programmers to create and compile object-oriented programs. SAS is unique in that objects may submit and execute Base/SAS and SAS/Macro statements.


SAS/ASSIST

Early [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] interface to SAS, has since been superseded by SAS Enterprise Guide and its client-server architecture.


SAS/C


SAS/CALC

Is a discontinued spreadsheet application, which came out in version 6 for mainframes and PCs, and didn't make it further.


SAS/CONNECT

Provides ability for SAS sessions on different platforms to communicate with each other.


SAS/DMI

A programming interface between interactive SAS and ISPF/PDF applications. Obsolete since version 5.


SAS/EIS

A menu-driven system for developing, running, and maintaining an [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].


SAS/ETS

Provides [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Analysis


SAS/FSP

Allows interaction with data using integrated tools for data entry, computation, query, editing, validation, display, and retrieval.


SAS/GIS

An interactive desktop [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] for mapping applications.


SAS/GRAPH

Although base SAS includes primitive graphing capabilities, SAS/GRAPH is needed for [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] on graphical media.


SAS/IML

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]-handling SAS script extensions.


SAS/INSIGHT

Dynamic tool for data mining. Allows examination of univariate distributions, visualization of multivariate data, and model fitting using regression, analysis of variance, and the generalized linear model.


SAS/Integration Technologies

Allows the SAS System to use standard protocols, like [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] for directory access, [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]'s [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]/[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] for inter-application communication, as well as message-oriented middleware like [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Also includes the SAS' proprietary [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] protocols used by all SAS [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].


SAS/IntrNet

Extends SAS’ data retrieval and analysis functionality to the Web with a suite of CGI and Java tools


SAS/LAB

Superseded by SAS Enterprise Guide.


SAS/OR

Operations Research


SAS/PH-Clinical

Defunct product


SAS/QC

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] provides quality improvement tools.


SAS/SHARE

Is a data server that allows multiple users to gain simultaneous access to SAS files


SAS/SHARE*NET

Discontinued and now part of SAS/SHARE. It allowed a SAS/SHARE data server to be accessed from non-sas clients, like JDBC or ODBC compliant applications.


SAS/SPECTRAVIEW

Allows visual exploration of large amounts of data. The data is plotted in a 3D space, and can then be visualised by creating envelope surfaces, cutting planes, etc, which can be animated depending on a fourth parameter (time for example).


SAS/STAT

Statistical Analysis with a number of procedures, providing statistical information such as analysis of variance, regression, multivariate analysis, and categorical data analysis.


SAS/TOOLKIT


SAS/Warehouse Administrator

Superseded in SAS 9 by SAS ETL Server.


SAS Web Report Studio

Part of the SAS Enterprise Business Intelligence Server, provides access to query and reporting capabilities on the Web. Aimed at non-technical users.


SAS Financial Management

Budgeting, planning, financial reporting and consolidation.


SAS Activity Based Management

Cost and revenue modeling.


SAS Strategic Performance Management

collaborative scorecards.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Terminology


Where many other languages refer to [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], SAS uses the terms data sets, observations, and variables respectively. This usage derives from its statistical heritage, and is shared by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], another statistical package.
There are only two kinds of variables in SAS, numeric and character (string). By default all numeric variables are stored as (8 byte) real. It is possible to reduce precision in external storage only. Date and datetime variables are numeric variables that inherit the C tradition and are stored as either the number of days (for date variables) or seconds (for datetime variables) from an epoch of 1960-01-01 00:00:00.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

avatar
kamar_ellel
عالم مشرفنا

عالم مشرفنا
عدد المساهمات : 1009
العمر : 30
العمل/الترفيه : دراسات عليا أحصاء وعلوم الحاسب
المزاج : الحمد لله ماشى الحال
الألتزام بقوانين المنتدى :

رد: SAS System

في الإثنين مارس 09, 2009 3:09 pm
Features


This list is [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]; you can help by [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Example SAS code


SAS uses data steps and procedures to analyze and manipulate data. By default, a data step iterates through each observation in a data set (like every row in a SQL table).
This data step creates a new data set BBB that includes those observations from data set AAA that had charges greater than 100.
data BBB;
set AAA(where = (charge > 100));
run;

Procedures that can summarize data are available in SAS. The proc freq procedure shows a frequency distribution of a given variable in a data set.
proc freq data=BBB;
table charge;
run;

SAS also allows direct subsetting of rows and/or columns of the data used as input to a procedure. The two previous examples could be replaced by the following:
proc freq data=AAA(where = (charge > 100));
table charge;
run;

The same program could produce a data set containing the frequency distribution:
...
table charge/out=charge_freq;
...

SAS features a macro language, which can be used to generate SAS code. For instance, the above example could be re-used in many pieces of code by rewriting it as a macro:
%macro freqtable (table, variable);
proc freq data = &table;
table &variable;
run;
%mend freqtable;

%freqtable (BBB, charge)

SAS also features SQL, which can be used to create, modify or query SAS datasets or external database tables accessed with a SAS libname engine. For example, duplicate records could be extracted from a table for analysis:
proc sql;
create table dup_recs
as select *
from your_dataset
group by id
having count(*) > 1
;
quit;

The proc print procedure allows the user to display information in ways not possible using only the SQL SELECT statement.
proc print data=BBB;
run;

SAS features SCL, which can be used to create object oriented programs. SCL programs provide a robust library of features not available in Base/SAS or SAS/Macro.
class arrays;
public num supplyChain [*,*,*,*];
eventhandler runInterface / (sender='*', event='prepack for singles and bulk');

runInterface: method;
call send(_self_, 'step1');
call send(_self_, 'step2');
* ---;
call send(_self_, 'step99');
endmethod;

step1: method / (description='initialize array: suppliers, distro-centers, stores, prepack options');
supplyChain=makearray(34000, 15, 3207, 10);
endmethod;

step2: method / (description='load data');
* code cut;
endmethod;

step99: method / (description='print results');
submit continue;
proc print data=work.results;
run;
endsubmit;
endmethod;
endclass;
استعرض الموضوع السابقالرجوع الى أعلى الصفحةاستعرض الموضوع التالي
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى